Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1082
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.rights.licenseΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA)el
dc.contributor.advisorΕΚΔΔΑel
dc.contributor.authorΜπουρμπούλη, Αγγελική-
dc.contributor.authorΖυγούρης, Φώτιος-
dc.contributor.authorΑκριβός, Χριστόδουλος-
dc.contributor.editorΑργύρης, Ηλίας-
dc.creatorΕΚΔΔΑ.ΙΝΕΠel
dc.date.accessioned2025-09-30T09:13:21Z-
dc.date.available2025-09-30T09:13:21Z-
dc.date.issued2025-03-
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1082-
dc.descriptionΕκπαιδευτικό υλικο για το επιμορωτικό προγραμμα:«ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ-2ο ΕΠΙΠΕΔΟ»el
dc.description.abstractΣκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η βελτίωση της δεξιότητας της Ομαδικότητας των προϊσταμένων Τμημάτων / Διευθύνσεων / Γενικών Διευθύνσεων ή αντίστοιχων επιπέδων της Δημόσιας Διοίκησης προκειμένου να: α) βελτιώσουν τη δεξιότητα της ομαδικότητας και να υποστηρίζουν τα στελέχη τους με ηρεμία, ευγένεια και θετική διάθεση, χωρίς να υπάρχουν εντάσεις και διαπληκτισμοί στον χώρο εργασίας, και β) συνεργάζονται με τα στελέχη τους με τρόπο ομαδικό για να εκπληρώσουν τους σκοπούς που επιδιώκει ο φορέας στον οποίο υπηρετούν, για να επιτευχθούν οι στόχοι της μονάδας ή της υπηρεσίας τους προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος.Μετά την παρακολούθηση του επιμορφωτικού προγράμματος οι προϊστάμενοι/ες θα είναι σε θέση να:  αντιλαμβάνονται τη σημασία της ομαδικότητας για την επιτέλεση των καθηκόντων τους ως προϊσταμένων και τη σημασία της για τον εργασιακό χώρο με τρόπο βιωματικό,  εντοπίσουν τα στοιχεία που μπορούν να βελτιώσουν ώστε να λειτουργούν με ομαδικό και συνεργατικό πνεύμα στη μονάδα τους,  υιοθετούν τις συμπεριφορές που θα τους κάνουν να λειτουργήσουν ως μέλη μιας ομάδας,  εκπληρώνουν τους στόχους της μονάδας/υπηρεσίας της οποίας προΐστανται σε συνεργασία με τα στελέχη τους,  προσδιορίζουν τα οφέλη της ομαδικής δουλειάς σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο και τα χαρακτηριστικά των αποτελεσματικών ομάδων,  αξιοποιούν τη δεξιότητα της ομαδικότητας για την ειρηνική επίλυση συγκρούσεων ή/και διαφωνιών στο πλαίσιο της μονάδας τους στο χώρο εργασίας, αναγνωρίζουν τις συμπεριφορές εκείνες στο πλαίσιο της ομάδας που βοηθούν την ανάπτυξη κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας για την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί στη μονάδα τους Απώτερος στόχος του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η υιοθέτηση εκείνων των χαρακτηριστικών και συμπεριφορών που θα βελτιώσουν την δεξιότητα της ομαδικότητάς τους στη μονάδα που προΐστανται για την επίτευξη κοινών στόχων της μονάδας.el
dc.description.tableofcontentsΠίνακας περιεχομένων Πίνακας περιεχομένων 3 Δήλωση Πνευματικών Δικαιωμάτων Εκπαιδευτικού Υλικού 7 Πίνακας Συντομογραφιών 8 Πίνακες, Εικόνες και Γραφήματα 9 Εισαγωγή. Περιεχόμενο και στόχοι του επιμορφωτικού προγράμματος 10 Σκοπός 10 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 10 1 Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων του Ν. 4940/2022 10 Σκοπός της θεματικής ενότητας 10 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 10 Σύντομη περιγραφή της ενότητας……………………………………………………………………….11 1.1 Σχετικά με το Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων του Ν. 4940/2022 13 1.1.α Κύρια σημεία του θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων 13 1.2 Προσδιορισμός των εννέα (9) δεξιοτήτων 18 1.3.Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αξιολόγησης 25 Βιβλιογραφικές αναφορές 1ης θεματικής ενότητας 30 2. Ομάδα και βελτίωση ιδίων στάσεων και συμπεριφορών 32 Σκοπός της θεματικής ενότητας 32 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 32 Σύντομη περιγραφή της ενότητας……………………………………………………………………….33 2.1 Ορισμός Ομάδας και Διαφορά από την Απλή Συνύπαρξη Ατόμων 34 2.1.1 Τα είδη των ομάδων στη Δημόσια Διοίκηση 36 2.2 Οι 4+1 Βασικοί Παράγοντες που Διαμορφώνουν την Ομαδικότητα 44 2.3 Ομάδα και βελτίωση ιδίων στάσεων και συμπεριφορών 49 2.3.1. Εντοπισμός Προσωπικών Εμποδίων στην Ομαδικότητα 50 2.3.2. Ανάλυση Συμπεριφορών Ομαδικότητας 51 2.3.3. Ρόλοι, Ευθύνες και Συνεργασία μέσα στην Ομάδα 56 2.3.3. Αποτύπωση δράσεων βελτίωσης για καλύτερη απόδοση 63 2.4. Ασύγχρονη εκπαίδευση για τον προσδιορισμό σημείων βελτίωσης της ομαδικότητας στην άσκηση του ρόλου του Προϊσταμένους 67 Βιβλιογραφικές αναφορές 2ης θεματικής ενότητας 70 3 Ανάπτυξη εμπιστοσύνης στην ομάδα και ταυτότητα ηγέτη 73 Σκοπός της θεματικής ενότητας 73 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 73 Σύντομη περιγραφή της ενότητας……………………………………………………………………….74 3.1. Ανάπτυξη εμπιστοσύνης στην ομάδα και ταυτότητα ηγέτη 75 3.1.1. Ακεραιότητα………………………………………………………………….77 3.1.2. Σταθερότητα………………………………………………………………….78 3.1.3. Ενδιαφέρον…………………………………………………………………...80 3.1.4. Ικανότητα…………………………………………………………………….82 3.2. :Παρακίνηση ομάδας για ιδιοκτησία αποτελεσμάτων 889 3.2.1. Θεωρία Δύο Παραγόντων του Herzberg 89 3.2.2. Θεωρία Προσδοκίας του Vroom 90 3.3. Δημιουργία θετικής κουλτούρας ομάδας……………………………………92 3.3.1.. Τρία Επίπεδα Ιδιοκτησίας και Αποτελεσμάτων στην Ομάδα: Υπευθυνότητα, Εξουσιοδότηση, Ενδυνάμωση 92 3.3.2. Τι Κάνει Έναν Στόχο Ελκυστικό για τον Ανθρώπινο Νου 95 3.3.3. Η Θεωρία των «Σπασμένων Παραθύρων» και το Φαινόμενο «Θετικού Πυγμαλίωνα» 98 3.3.4. Άτυπο Συμβόλαιο Ομάδας (Team Charter)» 100 Ασύγχρονη εκπαίδευση για βαθύτερη κατανόηση του ρόλου της κουλτούρας. 106 Βιβλιογραφικές αναφορές 3ης θεματικής ενότητας 107 4. Επικοινωνία και Συναισθηματική νοημοσύνη…………………………………113 Σκοπός της θεματικής ενότητας 113 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 113 Σύντομη περιγραφή της ενότητας……………………………………………………….……………113 4.1. Επικοινωνία στη ομάδα…………………..………………...…………………114 Σκοπός της θεματικής ενότητας 114 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 114 Σύντομη περιγραφή της ενότητας………………………………….………………………………….114 4.1.2. Τα ζητήματα της επικοινωνίας που προκύπτουν στον εργασιακό χώρο……..116 4.1.3. Τα εμπόδια της επικοινωνίας στον εργασιακό χώρο…………………………………..117 4.2. Τεχνικές συναισθηματικής νοημοσύνης στην ομάδα……………….………….117 4.2.1. Η Έννοια της Συναισθηματικής Νοημοσύνης……………………………..…120 4.2.2. Συναισθηματική νοημοσύνη και ενσυναίσθηση……………………………..121 4.3. Αρχές πειθούς, άτυπες διαπραγματεύσεις και επίλυση συγκρούσεων στην ομάδα…………………………………………..……………………………………122 4.4. Ασύγχρονη εκπαίδευση στη βελτίωση της συναισθηματικής νοημοσύνης.131 Μελέτη Περίπτωσης………………………………………………………………...131 Βιβλιογραφία………………………………………………………………………..133 5.1. Διαδικασίες και λειτουργία των ομάδων………………………………….…134 Σκοπός της θεματικής ενότητας 135 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 135 Σύντομη περιγραφή της ενότητας…………………………………………………………………….135 5.1.1. Ομάδες και συναισθηματική νοημοσύνη…………………………………….134 5.1.2. Λόγοι μειωμένης ανάπτυξης της ομαδικής εργασίας στους εργασιακούς χώρους…………………………………………………...………………………….136 5.1.3. Τα οφέλη της ομαδικότητας………………………………………………….138 5.1.4. Ηγεσία και ευφυή συναισθηματική ομάδα………………………………..…139 5.1.5. Ποιοι παράγοντες ενισχύουν την ομαδικότητα………………………………140 5.2. Διαδικασίες ανάπτυξης και διαχείρησης γνώσης στην ομάδα………………141 5.4. Ασύγχρονη εκπαίδευση στα βασικά εργαλεία διαχείρισης διαδικασιών έργου και πόρων στην ομάδα…………………………………………………………………………161 Βιβλιογραφία……………………………………………………………………………….161 6. Βασικά εργαλεία διαχείρισης διαδικασιών έργου και πόρων στην ομάδα……..……169 Σκοπός της θεματικής ενότητας 167 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 168 Σύντομη περιγραφή της ενότητας……………..………………………………………………………169 6.1. Εισαγωγή στη Διοίκηση Έργου…………………………………….…………...167 6.2. Εννοιολογικός προσδιορισμός και στοιχεία του έργου………………………...169 6.3. Δομική Ανάλυση Έργων………………………..…………………………........176 6.4. Στάδια Υλοποίησης και Κύκλος Ζωής του Έργου……………………………..180 6.5. Ορισμός Δραστηριοτήτων ενός έργου……………………………………….....185 6.5.1. Διαγράμματα Gantt…………………………………………………………...186 Μελέτη Περίπτωσης………………………………………………………………...190 6.6. Αρχές ευέλικτης διαχείρισης (Agile project management) για την υλοποίηση έργων στην ομάδα ………………………………………………………………….199 6.7. Προσωπικό σχέδιο δράσης……………………………………………………………203 Βιβλιογραφία………………………………………………………………...……...205  el
dc.format.extent206el
dc.language.isogrel
dc.publisherΕΚΔΔΑel
dc.subjectΕνιαίο πλαισίο δεξιοτήτωνel
dc.subject.otherΟμαδικότηταel
dc.subject.otherΔεξιότηταel
dc.subject.otherΑξιολόγησηel
dc.titleΟμαδικότητα στο δημόσιο τομέα - 2ο Επίπεδοel
dc.typeLearning Objectel
dc.rights.holderΕΚΔΔΑel
dc.subject.keywordsΟμαδικότηταel
dc.subject.keywordsΔεξιότηταel
dc.subject.keywordsΕνιαίο πλαίσιο δεξιοτήτωνel
dc.subject.keywordsΠροϊστάμενοιel
dc.subject.keywordsΝ. 4940/2022el
dc.subject.keywordsΟμαδική εργασίαel
dc.subject.keywordsΑξίες & χαρακτηριστικά της ομάδαςel
dc.subject.keywordsΡόλοι στην ομάδαel
dc.subject.lifeventΔικαιοσύνη, Πολιτεία και Δημόσια Διοίκησηel
dc.contributor.reviewerΝτίνου, Γεωργία-Ελένη-
dc.contributor.reviewerΚουμπαρούλη, Αντωνία-
Εμφανίζεται στις συλλογές:Εκπαιδευτικό Υλικό

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων_ Ομαδικότητα στο δημόσιο τομέα - 2ο επίπεδο.pdf3.51 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα