Καλωσορίσατε
Το Ψηφιακό Αποθετήριο του ΕΚΔΔΑ είναι θεσμικά επιφορτισμένο με την συγκέντρωση, διαχείριση, και διάχυση της διοικητικής γνώσης, που παράγεται από τη λειτουργία της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης καθώς και από το ερευνητικό έργο που αναπτύσσεται από τους φορείς της Κεντρικής και Αποκεντρωμένης Διοίκησης καθώς και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- Το αποθετήριό μας φιλοδοξεί να είναι σημείο αναφοράς και τεκμηρίωσης για τη δράση των δημοσίων φορέων και για κάθε πτυχή της δημόσιας πολιτικής στη χώρα μας...
- Εμπλουτίζεται διαρκώς με μελέτες, έρευνες, στοιχεία, δεδομένα και εκθέσεις που παράγονται από φορείς του Δημοσίου ή για λογαριασμό τους από άλλους φορείς
- Εμπλουτίζεται διαρκώς με στοιχεία που προέρχονται από εργαστήρια καινοτομίας, με το εκπαιδευτικό υλικό του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης, με τις εργασίες των σπουδαστών της ΕΣΔΔΑ.
- Συνδέεται με τη βιβλιοθήκη του ΕΚΔΔΑ
Ανοιχτό στους δημόσιους φορείς, στις επιχειρήσεις, στην ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα και σε κάθε μέλος της κοινωνίας που αναζητά τεκμηρίωση και πληροφόρηση για τη γνώση και την καινοτομία που παράγεται στα πλαίσια της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.
Ανακαλύψτε τις δυνατότητες που προσφέρει το Ψηφιακό Αποθετήριο, επιλέγοντας το ρόλο του επισκέπτη, ή εγγραφείτε ως χρήστης ή καταθέτης.
Καλή περιήγηση!
https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1073
Πεδίο DC | Τιμή | Γλώσσα |
---|---|---|
dc.rights.license | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA) | el |
dc.contributor.advisor | ΕΚΔΔΑ.ΙΤΕΚ | el |
dc.contributor.author | Καρανικόλα, Ζωή | - |
dc.contributor.author | Κοντού, Παρασκευή | - |
dc.contributor.editor | Καρακώστα, Κωνσταντίνα | - |
dc.creator | ΕΚΔΔΑ | el |
dc.date.accessioned | 2025-07-07T11:46:04Z | - |
dc.date.available | 2025-07-07T11:46:04Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.uri | https://digitalrepository.ekdd.gr/ | el |
dc.identifier.uri | https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1073 | - |
dc.description | Στη διαρκή πρόκληση της ανάπτυξης του ανθρώπου και της διασφάλισης ενός αξιοπρεπούς βιοτικού επιπέδου ιδιαίτερο ρόλο παίζει ο Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) με τις πολιτικές και τα προγράμματά του. Το κείμενό του, «Ατζέντα 2030 - Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης, 2015-2030» (Sustainable Development Goals, 2015) περιλαμβάνει δεκαεφτά οικουμενικούς στόχους σχετικά με την εξάλειψη της φτώχειας και της πείνας, τη γενίκευση της εκπαίδευσης, την ισότητα των φύλων, τη διασφάλιση της υγείας, την πρόσβαση σε νέες μορφές ενέργειας, την προστασία του περιβάλλοντος και τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα (United Nations General Assembly, 2015, σελ.1). | el |
dc.description.abstract | Λαμβάνοντας υπόψη ότι τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές/τριες αποτελούν βασικούς παράγοντες μετασχηματισμού των κοινωνιών και διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή εφαρμογής της κυκλικής οικονομίας, πρωταρχικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των γνώσεων, συμπεριφορών και στάσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σχετικά με την έννοια της κυκλικής οικονομίας και την εφαρμογή της στο σχολικό περιβάλλον. Για τις ανάγκες της μελέτης, ακολουθήθηκε η ποσοτική μεθοδολογία και το εργαλείο του ερωτηματολογίου, ακολουθώντας την τεχνική της τυχαίας δειγματοληψίας. Το δείγμα αποτελείται από 452 εκπαιδευτικούς, ενώ η ανάλυση των δεδομένων έγινε με χρήση της περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής με την εφαρμογή του λογισμικού IBM SPSS v.28. Τα ευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι συμπεριφορές και οι στάσεις των συμμετεχόντων/ουσών ως προς την κυκλική οικονομία κινούνται σε μέτρια επίπεδα, ενώ ως προς τις αρχές της αναγνωρίζουν κυρίως την ανακύκλωση, τη χρήση περισσότερων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τη μηδενική σπατάλη και την αύξηση ανταλλαγής προϊόντων. Επίσης, τα ΜΜΕ, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα ντοκιμαντέρ αποτελούν βασικές πηγές ενημέρωσής τους. Τέλος, σε χαμηλά επίπεδα θεωρούν ότι το εκπαιδευτικό νομοθετικό πλαίσιο είναι επαρκές για την υποστήριξη της κυκλικής οικονομίας στις σχολικές μονάδες, ότι οι εκπαιδευτικοί είναι κατάλληλα καταρτισμένοι και ότι τα αναλυτικά προγράμματα υποστηρίζουν την ανάπτυξη σχετικών ικανοτήτων. | el |
dc.description.tableofcontents | I. Εισαγωγή…………………………………………………..……………. σελ. 5 II. Κυκλική Οικονομία: οφέλη και προκλήσεις……..………………………σελ. 9 III. Κυκλική Οικονομία: διεθνής και εθνικός λόγος……………………….. σελ. 12 IV. Εκπαίδευση για τη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία…………. σελ. 16 V. Μεθοδολογικό μέρος …………………………………………………... σελ. 19 • Ερευνητικός σκοπός και ερευνητικά ερωτήματα …………………………………………………………………. σελ. 19 • Κατασκευή ερωτηματολογίου………………………………….. σελ. 20 • Ηθική και δεοντολογία έρευνας …………………………….…. σελ. 21 • Ανάλυση δεδομένων …………………………………….….…. σελ. 21 • Αξιοπιστία και εγκυρότητα έρευνας ………………………...… σελ. 22 • Ερευνητικά αποτελέσματα ………………………………….…..σελ.22 Δημογραφικά-επαγγελματικά στοιχεία ………………… σελ.22 Αναστοχασμός ως προς τη συμπεριφορά των συμμετεχόντων/ουσών στην κυκλική οικονομία ………. σελ. 23 Αναστοχασμός ως προς τη στάση των συμμετεχόντων/ουσών στην κυκλική οικονομία………………………………... σελ. 25 Γνώση για την κυκλική οικονομία……………………… σελ. 27 Εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας στο σχολικό περιβάλλον ………………………………………………………….. σελ. 29 Συσχέτιση διαστάσεων κυκλικής οικονομίας και εκπαίδευση………………………………………………σελ. 33 Συσχετίσεις με δημογραφικά χαρακτηριστικά…………..σελ.34 Πολλαπλή παλινδρόμηση με εξαρτημένη μεταβλητή την Εξοικείωση με την Κυκλική Οικονομία………………... σελ.43 Έλεγχος παλινδρόμησης ……………………………… σελ. 48 Πολλαπλή παλινδρόμηση με εξαρτημένη μεταβλητή τις Στάσεις για την Κυκλική Οικονομία …………………... σελ.49 Έλεγχος παλινδρόμησης……………………………….. σελ. 52 Πολλαπλή παλινδρόμηση με εξαρτημένη μεταβλητή τις Συμπεριφορές Κυκλικής Οικονομίας ………………….. σελ.54 Έλεγχος παλινδρόμησης……………………………….. σελ. 57 Πολλαπλή παλινδρόμηση με εξαρτημένη μεταβλητή τις Εφαρμογές Κυκλικής Οικονομίας στο Σχολικό Περιβάλλον…………………………………………… σελ. 59 Έλεγχος παλινδρόμησης……………………………….. σελ. 63 Συζήτηση ……………………………………………….σελ. 65 VI. Συμπεράσματα ………………………………………………………….σελ. 72 VII. Βιβλιογραφία ……………………………………………………………σελ.75 | el |
dc.format.extent | 75 | el |
dc.language.iso | gr | el |
dc.subject | Βιώσιμη ανάπτυξη | el |
dc.title | Κυκλική οικονομία και εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | Συνδέοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη με την παιδεία | el |
dc.type | Μελέτη | el |
dc.rights.holder | ΕΚΔΔΑ | el |
dc.subject.keywords | Κυκλική οικονομία | el |
dc.subject.keywords | Βιωσιμότητα | el |
dc.subject.keywords | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.lifevent | Οικονομία και Οικονομικά | el |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Mελέτες |
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
Κυκλική Οικονομία και Εκπαίδευση. Συνδέοντας τη Βιώσιμη Ανάπτυξη με την Παιδεία final after revision.pdf | 2.64 MB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα