Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1073
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.rights.licenseΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA)el
dc.contributor.advisorΕΚΔΔΑ.ΙΤΕΚel
dc.contributor.authorΚαρανικόλα, Ζωή-
dc.contributor.authorΚοντού, Παρασκευή-
dc.contributor.editorΚαρακώστα, Κωνσταντίνα-
dc.creatorΕΚΔΔΑel
dc.date.accessioned2025-07-07T11:46:04Z-
dc.date.available2025-07-07T11:46:04Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/el
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1073-
dc.descriptionΣτη διαρκή πρόκληση της ανάπτυξης του ανθρώπου και της διασφάλισης ενός αξιοπρεπούς βιοτικού επιπέδου ιδιαίτερο ρόλο παίζει ο Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) με τις πολιτικές και τα προγράμματά του. Το κείμενό του, «Ατζέντα 2030 - Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης, 2015-2030» (Sustainable Development Goals, 2015) περιλαμβάνει δεκαεφτά οικουμενικούς στόχους σχετικά με την εξάλειψη της φτώχειας και της πείνας, τη γενίκευση της εκπαίδευσης, την ισότητα των φύλων, τη διασφάλιση της υγείας, την πρόσβαση σε νέες μορφές ενέργειας, την προστασία του περιβάλλοντος και τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα (United Nations General Assembly, 2015, σελ.1).el
dc.description.abstractΛαμβάνοντας υπόψη ότι τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές/τριες αποτελούν βασικούς παράγοντες μετασχηματισμού των κοινωνιών και διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή εφαρμογής της κυκλικής οικονομίας, πρωταρχικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των γνώσεων, συμπεριφορών και στάσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σχετικά με την έννοια της κυκλικής οικονομίας και την εφαρμογή της στο σχολικό περιβάλλον. Για τις ανάγκες της μελέτης, ακολουθήθηκε η ποσοτική μεθοδολογία και το εργαλείο του ερωτηματολογίου, ακολουθώντας την τεχνική της τυχαίας δειγματοληψίας. Το δείγμα αποτελείται από 452 εκπαιδευτικούς, ενώ η ανάλυση των δεδομένων έγινε με χρήση της περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής με την εφαρμογή του λογισμικού IBM SPSS v.28. Τα ευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι συμπεριφορές και οι στάσεις των συμμετεχόντων/ουσών ως προς την κυκλική οικονομία κινούνται σε μέτρια επίπεδα, ενώ ως προς τις αρχές της αναγνωρίζουν κυρίως την ανακύκλωση, τη χρήση περισσότερων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τη μηδενική σπατάλη και την αύξηση ανταλλαγής προϊόντων. Επίσης, τα ΜΜΕ, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα ντοκιμαντέρ αποτελούν βασικές πηγές ενημέρωσής τους. Τέλος, σε χαμηλά επίπεδα θεωρούν ότι το εκπαιδευτικό νομοθετικό πλαίσιο είναι επαρκές για την υποστήριξη της κυκλικής οικονομίας στις σχολικές μονάδες, ότι οι εκπαιδευτικοί είναι κατάλληλα καταρτισμένοι και ότι τα αναλυτικά προγράμματα υποστηρίζουν την ανάπτυξη σχετικών ικανοτήτων.el
dc.description.tableofcontentsI. Εισαγωγή…………………………………………………..……………. σελ. 5 II. Κυκλική Οικονομία: οφέλη και προκλήσεις……..………………………σελ. 9 III. Κυκλική Οικονομία: διεθνής και εθνικός λόγος……………………….. σελ. 12 IV. Εκπαίδευση για τη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία…………. σελ. 16 V. Μεθοδολογικό μέρος …………………………………………………... σελ. 19 • Ερευνητικός σκοπός και ερευνητικά ερωτήματα …………………………………………………………………. σελ. 19 • Κατασκευή ερωτηματολογίου………………………………….. σελ. 20 • Ηθική και δεοντολογία έρευνας …………………………….…. σελ. 21 • Ανάλυση δεδομένων …………………………………….….…. σελ. 21 • Αξιοπιστία και εγκυρότητα έρευνας ………………………...… σελ. 22 • Ερευνητικά αποτελέσματα ………………………………….…..σελ.22  Δημογραφικά-επαγγελματικά στοιχεία ………………… σελ.22  Αναστοχασμός ως προς τη συμπεριφορά των συμμετεχόντων/ουσών στην κυκλική οικονομία ………. σελ. 23  Αναστοχασμός ως προς τη στάση των συμμετεχόντων/ουσών στην κυκλική οικονομία………………………………... σελ. 25  Γνώση για την κυκλική οικονομία……………………… σελ. 27  Εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας στο σχολικό περιβάλλον ………………………………………………………….. σελ. 29  Συσχέτιση διαστάσεων κυκλικής οικονομίας και εκπαίδευση………………………………………………σελ. 33  Συσχετίσεις με δημογραφικά χαρακτηριστικά…………..σελ.34  Πολλαπλή παλινδρόμηση με εξαρτημένη μεταβλητή την Εξοικείωση με την Κυκλική Οικονομία………………... σελ.43  Έλεγχος παλινδρόμησης ……………………………… σελ. 48  Πολλαπλή παλινδρόμηση με εξαρτημένη μεταβλητή τις Στάσεις για την Κυκλική Οικονομία …………………... σελ.49  Έλεγχος παλινδρόμησης……………………………….. σελ. 52  Πολλαπλή παλινδρόμηση με εξαρτημένη μεταβλητή τις Συμπεριφορές Κυκλικής Οικονομίας ………………….. σελ.54  Έλεγχος παλινδρόμησης……………………………….. σελ. 57  Πολλαπλή παλινδρόμηση με εξαρτημένη μεταβλητή τις Εφαρμογές Κυκλικής Οικονομίας στο Σχολικό Περιβάλλον…………………………………………… σελ. 59  Έλεγχος παλινδρόμησης……………………………….. σελ. 63  Συζήτηση ……………………………………………….σελ. 65 VI. Συμπεράσματα ………………………………………………………….σελ. 72 VII. Βιβλιογραφία ……………………………………………………………σελ.75el
dc.format.extent75el
dc.language.isogrel
dc.subjectΒιώσιμη ανάπτυξηel
dc.titleΚυκλική οικονομία και εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeΣυνδέοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη με την παιδείαel
dc.typeΜελέτηel
dc.rights.holderΕΚΔΔΑel
dc.subject.keywordsΚυκλική οικονομίαel
dc.subject.keywordsΒιωσιμότηταel
dc.subject.keywordsΕκπαίδευσηel
dc.subject.lifeventΟικονομία και Οικονομικάel
Εμφανίζεται στις συλλογές:Mελέτες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Κυκλική Οικονομία και Εκπαίδευση. Συνδέοντας τη Βιώσιμη Ανάπτυξη με την Παιδεία final after revision.pdf2.64 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα