Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1063
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.rights.licenseΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA)el
dc.contributor.authorΚοκκάλας, Χρήστος-
dc.contributor.otherΑθανασοπούλου, Σοφία-
dc.contributor.otherΚεσσοπούλου, Ευτυχία-
dc.contributor.otherΚοκκάλας, Χρήστος-
dc.contributor.otherΚούγια, Ειρήνη-
dc.contributor.otherΞανθοπούλου, Στέλλα-
dc.contributor.otherΠανόπουλος, Δημήτρης-
dc.contributor.otherΧατζηβασιλείου, Χρυσή-
dc.creatorΕΚΔΔΑ.ΙΤΕΚel
dc.date.accessioned2025-05-16T08:23:42Z-
dc.date.available2025-05-16T08:23:42Z-
dc.date.issued2025-05-
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/el
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1063-
dc.descriptionΣε κάθε Εργαστήριo Καινοτομίας, συμμετέχουν εισηγητές, εμπειρογνώμονες στην καινοτομία, στελέχη της δημόσιας διοίκησης, του ιδιωτικού τομέα και της ακαδημαϊκής κοινότητας, οι οποίοι αναλαμβάνουν τον ρόλο του καθοδηγητή και στη συνέχεια του μέντορα για τους συμμετέχοντες, οι οποίοι προέρχονται κυρίως από τη δημόσια διοίκηση και οι οποίοι, σε συνεργασία με τους εισηγητές, συνδιαμορφώνουν προτάσεις, συν-σχεδιάζουν μεθοδολογίες και κοινές προσεγγίζεις, καθώς επίσης διευκολύνουν την υλοποίηση των ζητημάτων που εξετάζονται στο Εργαστήρι.el
dc.description.tableofcontentsΟργάνωση, σκοπός και στόχοι του Εργαστηρίου Καινοτομίας ............................... 6 Ρόλοι στο Εργαστήριο Καινοτομίας ....................................................................... 7 1. «Χρηστο-κεντρικές δημόσιες υπηρεσίες: Αρχές, εμπειρία χρηστών, καινοτόμες μεθοδολογίες και εργαλεία συν-σχεδιασμού δημόσιων υπηρεσιών και καινοτόμων εφαρμογών» .....................................................................................10 1.1 Χρηστο-κεντρικός σχεδιασμός μιας δημόσιας υπηρεσίας: Τι είναι, τα είδη και πως εφαρμόζεται στην εργασία ....................................................................... 10 Άσκηση 1.1: Ποια είναι η υπάρχουσα διοικητική κουλτούρα στον σχεδιασμό και την παροχή δημόσιων υπηρεσιών. Αναζήτηση καλών πρακτικών χρηστο- κεντρικού σχεδιασμού. Ενέργειες προώθησης του χρηστο-κεντρικού σχεδιασμού ως μια αξία στον δημόσιο τομέα.................................................. 13 Διαδραστικό Εργαστήρι 1.1.: «Προκλήσεις διάχυσης της χρηστο-κεντρικής προσέγγισης σε ένα δημόσιο φορέα, εργαλεία και μέσα για την εφαρμογή της χρηστο-κεντρικής προσέγγισης και ενδυνάμωση ανθρώπινου δυναμικού για την υιοθέτηση των μεθόδων και εργαλείων της χρηστο-κεντρικής προσέγγισης στον δημόσιο τομέα» ...............................................................................................16 1.2 Agile Management, καινοτόμες και βασισμένες σε δεδομένα προσεγγίσεις κατά τον σχεδιασμό δημόσιων υπηρεσιών σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον. . ....................................................................................................................... 18 Άσκηση 1.2: Σε ποιες περιπτώσεις εφαρμόζεται το agile management στον δημόσιο τομέα; Προτάσεις για τα εργαλεία και τον τρόπο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί agile management. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εργασία του προσωπικού της δημόσιας διοίκησης; ..........................................22 Διαδραστικό Εργαστήριο 1.2.: «Προκλήσεις διάχυσης της χρηστο-κεντρικής προσέγγισης σε ένα δημόσιο φορέα, εργαλεία και μέσα για την εφαρμογή της χρηστο-κεντρικής προσέγγισης και ενδυνάμωση ανθρώπινου δυναμικού για την υιοθέτηση των μεθόδων και εργαλείων της χρηστο-κεντρικής προσέγγισης στον δημόσιο τομέα» ...............................................................................................25 1.3 Συμμετοχή χρηστών στον σχεδιασμό δημόσιων υπηρεσιών ...................... 26 Άσκηση 1.3: Εμπόδια και τρόποι ενδυνάμωσης της συμμετοχής των χρηστών στον συν-σχεδιασμό δημόσιων υπηρεσιών και την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών. Προτάσεις εργαλείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από έναν δημόσιο υπάλληλο .......................................................................................... 30 Διαδραστικό Εργαστήρι 1.3.: «Προκλήσεις διάχυσης της χρηστο-κεντρικής προσέγγισης σε ένα δημόσιο φορέα, εργαλεία και μέσα για την εφαρμογή της χρηστο-κεντρικής προσέγγισης και ενδυνάμωση ανθρώπινου δυναμικού για την υιοθέτηση των μεθόδων και εργαλείων της χρηστο-κεντρικής προσέγγισης στον δημόσιο τομέα» ...............................................................................................30 1.3.1. 1ο ζήτημα: Προκλήσεις συμμετοχής των χρηστών στον συν-σχεδιασμό δημόσιων υπηρεσιών .......................................................................................30 3 1.3.2. 2ο ζήτημα: Τρόποι ενδυνάμωσης της συμμετοχής των χρηστών στον συν- σχεδιασμό δημόσιων υπηρεσιών .................................................................... 32 1.3.3. 3ο ζήτημα: Εργαλεία για την εφαρμογή της χρηστο-κεντρικής προσέγγισης και τον συν-σχεδιασμό δημόσιων υπηρεσιών ................................................. 34 1.3.4 Πρόταση για πλατφόρμα συν-σχεδιασμού Most Valuable Product (MVP) . ....................................................................................................................... 36 2. Καινοτόμες προσεγγίσεις: Μέτρηση Εμπειρίας Χρηστών, Αξιολόγηση και Βελτίωση Υπηρεσιών και Πρωτοτύπων ............................................................... 38 2.1 Αξιολόγηση δημόσιων υπηρεσιών με βάση τις ανάγκες των χρηστών 38 Άσκηση 2.1: Ανίχνευση των κρισιμότερων τύπων εμποδίων και τριβών που παρατηρούνται κατά τη συνδιαλλαγή των πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες. Προτάσεις για τον τρόπο διαχείρισης των τριβών και εμποδίων ......................41 Διαδραστικό Εργαστήριο 2.1.: «Η χρήση καινοτόμων εργαλείων στη βελτίωση μιας δημόσιας υπηρεσίας και στην τελική επιλογή του πρωτοτύπου: Εφαρμογή scrum sprint για τη βελτίωση μιας πρότασης» ................................................. 41 2.2 Εφαρμογή της σχεδιαστικής σκέψης στην αξιολόγηση δημόσιων υπηρεσιών: . ....................................................................................................................... 43 Άσκηση 2.2: Ιεράρχηση και επιλογή των κατάλληλων εργαλείων αξιολόγησης μιας δημόσιας υπηρεσίας. Εξέταση εναλλακτικών προτάσεων για την προληπτική διαχείριση των τριβών και εμποδίων. Αναζήτηση του τρόπου υιοθέτησης των εργαλείων στην καθημερινή εργασία του προσωπικού 46 Διαδραστικό Εργαστήριο 2.2.: «Η χρήση καινοτόμων εργαλείων στη βελτίωση μιας δημόσιας υπηρεσίας και στην τελική επιλογή του πρωτοτύπου: Εφαρμογή scrum sprint για τη βελτίωση μιας πρότασης» ................................................. 46 2.3 Εμπειρία Χρήστη: Μετρήσεις της εμπειρίας στην παροχή μιας δημόσιας υπηρεσίας ........................................................................................................48 Άσκηση 2.3: Αναζήτηση των κρίσιμων δεικτών μέτρησης της εμπειρίας χρηστών και της ικανοποίησης από την απόδοση των δημόσιων υπηρεσιών. Τρόποι ενσωμάτωσης των αποτελεσμάτων των μετρήσεων της εμπειρίας χρήστη στη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων και τριβών κατά την παροχή δημοσίων υπηρεσιών. Η λειτουργία Κέντρων Εμπειρίας στον δημόσιο τομέα ................. 49 2.3.1 Προτεινόμενοι δείκτες ............................................................................ 49 2.3.2 Η ενσωμάτωση των αποτελεσμάτων των μετρήσεων της εμπειρίας χρήστη στη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων και τριβών στις δημόσιες υπηρεσίες απαιτεί μια ολιστική και στοχευμένη προσέγγιση. Οι τρόποι που προτάθηκαν είναι οι εξής ..................................................................................................... 51 2.3.3. Το Κέντρο Εμπειρίας αποτελεί μια καινοτόμο δομή που μπορεί να σχεδιαστεί για να ενσωματώσει τη φωνή των πολιτών, αναλύοντας και αξιοποιώντας δεδομένα εμπειρίας χρήστη για τη βελτίωση της ποιότητας των δημοσίων υπηρεσιών. Ακολουθεί συνοπτική περιγραφή των χαρακτηριστικών του ............................................................................................................. 55 4 Διαδραστικό Εργαστήρι 2.3.: «Η χρήση καινοτόμων εργαλείων στη βελτίωση μιας δημόσιας υπηρεσίας και στην τελική επιλογή του πρωτοτύπου: Εφαρμογή scrum sprint για τη βελτίωση μιας πρότασης» ................................................. 58 3. Αξιολόγηση Εργαστηρίου Καινοτομίας .........................................................60 4. Προτάσεις βελτίωσης ................................................................................... 64 5. Προτάσεις για περιεχόμενο επιμορφωτικού προγράμματος στο ΕΚΔΔΑ ...... 64 Παράρτημα: Πρόγραμμα Εργασιών Εργαστηρίου Καινοτομίας ........................... 66 Ατζέντα Εργαστήριο Καινοτομίας ........................................................................ 66el
dc.format.extent70el
dc.language.isogrel
dc.subjectΔημόσια Διοίκησηel
dc.subject.otherΑνάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίουel
dc.titleΔιαμόρφωση κατευθύνσεων για τη διαδικασία και τα εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν για την αξιολόγηση και τη βελτίωση διαδικασιών και δημόσιων υπηρεσιών με την εφαρμογή καινοτόμων προσεγγίσεων και εργαλείωνel
dc.title.alternativeΤι είναι ο ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας στον σχεδιασμό και τη βελτίωση μιας καινοτομίας. Πως εφαρμόζεται στον δημόσιο τομέαel
dc.typeΈκθεση-Αναφοράel
dc.rights.holderΕΚΔΔΑel
dc.subject.keywordsΕξυπηρέτηση πολιτώνel
dc.subject.keywordsΔιοικητική κουλτούραel
dc.subject.keywordsMentoringel
dc.subject.lifeventΔικαιοσύνη, Πολιτεία και Δημόσια Διοίκησηel
Εμφανίζεται στις συλλογές:Εκθέσεις Πολιτικής Καινοτόμων Εργαστηρίων

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
6521_10042025 ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3ου ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ_ΤΕΛΙΚΟ_APRIL 2025.pdf3.19 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα