Καλωσορίσατε
Το Ψηφιακό Αποθετήριο του ΕΚΔΔΑ είναι θεσμικά επιφορτισμένο με την συγκέντρωση, διαχείριση, και διάχυση της διοικητικής γνώσης, που παράγεται από τη λειτουργία της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης καθώς και από το ερευνητικό έργο που αναπτύσσεται από τους φορείς της Κεντρικής και Αποκεντρωμένης Διοίκησης καθώς και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- Το αποθετήριό μας φιλοδοξεί να είναι σημείο αναφοράς και τεκμηρίωσης για τη δράση των δημοσίων φορέων και για κάθε πτυχή της δημόσιας πολιτικής στη χώρα μας...
- Εμπλουτίζεται διαρκώς με μελέτες, έρευνες, στοιχεία, δεδομένα και εκθέσεις που παράγονται από φορείς του Δημοσίου ή για λογαριασμό τους από άλλους φορείς
- Εμπλουτίζεται διαρκώς με στοιχεία που προέρχονται από εργαστήρια καινοτομίας, με το εκπαιδευτικό υλικό του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης, με τις εργασίες των σπουδαστών της ΕΣΔΔΑ.
- Συνδέεται με τη βιβλιοθήκη του ΕΚΔΔΑ
Ανοιχτό στους δημόσιους φορείς, στις επιχειρήσεις, στην ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα και σε κάθε μέλος της κοινωνίας που αναζητά τεκμηρίωση και πληροφόρηση για τη γνώση και την καινοτομία που παράγεται στα πλαίσια της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.
Ανακαλύψτε τις δυνατότητες που προσφέρει το Ψηφιακό Αποθετήριο, επιλέγοντας το ρόλο του επισκέπτη, ή εγγραφείτε ως χρήστης ή καταθέτης.
Καλή περιήγηση!
https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1061
Πεδίο DC | Τιμή | Γλώσσα |
---|---|---|
dc.rights.license | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA) | el |
dc.contributor.advisor | ΕΚΔΔΑ | el |
dc.contributor.author | Αναστασίου, Αναστάσιος | - |
dc.contributor.author | Νόου, Κλεάνθης | - |
dc.contributor.author | Πετσιμέρης, Χρήστος | - |
dc.contributor.editor | Ματσούκας, Βασίλειος | - |
dc.creator | ΕΚΔΔΑ.ΙΝΕΠ | el |
dc.date.accessioned | 2025-04-10T08:05:12Z | - |
dc.date.available | 2025-04-10T08:05:12Z | - |
dc.date.issued | 2025-04 | - |
dc.identifier.uri | https://digitalrepository.ekdd.gr/ | el |
dc.identifier.uri | https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1061 | - |
dc.description | Η συγκεκριμένη διδακτική ενότητα εστιάζει στην περιγραφή του νέου συστήματος στοχοθεσίας και αξιολόγησης, το οποίο καθιερώθηκε με τον νόμο 4940/2022, έχοντας ως επίκεντρο τις δεξιότητες των δημοσίων υπαλλήλων και στοχεύοντας στην ανάπτυξη και τη βελτίωση των απαραίτητων δεξιοτήτων για την εκπλήρωση των στόχων των οργανικών ομάδων. | el |
dc.description.abstract | Σε ένα περιβάλλον συνεχώς μεταβαλλόμενο, αβέβαιο, πολύπλοκο και αμφίσημο το ανθρώπινο δυναμικό της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης (ΔΔ) αποτελεί επένδυση. Οι αλλαγές που συντελούνται στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση, η γενιά Z (Woodworth, 2023) και η ταχεία και ξαφνική ανάπτυξη της τεχνολογίας αποτελεί πρόκληση και πρόσκληση τόσο για τον ιδιωτικό τομέα όσο και για τη ΔΔ. Η βάση της ΔΔ είναι ο ανθρώπινος παράγοντας και ο νόμος 4940/2022 (ΦΕΚ 112/Α’/14-06-2022) επιφέρει σημαντικές αλλαγές στα συστήματα αξιολόγησης και στοχοθεσίας των δημοσίων υπηρεσιών εισάγοντας για πρώτη φορά ένα Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων (ΕΠΔ) στη ΔΔ που βασίζεται στα πρότυπα καλών πρακτικών άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Με βάση τις αλλαγές αυτές αναζητούνται από το ανθρώπινο δυναμικό εκείνες οι δεξιότητες (hard, soft and digital skills) που θα ενδυναμώσουν το ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στις εξελίξεις και ταυτόχρονα να είναι ανθεκτικό. Οι νέες τεχνολογίες δίνουν στους πολίτες περισσότερες ευκαιρίες για έκφραση, συντονισμό δράσεων, συνεργασία και παράκαμψη της γραφειοκρατίας (Schwab, 2016), κάτι που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη η ΔΔ. Ο ν. 4940/2022 (ΦΕΚ 112/Α’/14-06-2022) καθορίζει το νέο σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης, με σκοπό τη βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών και φορέων του δημόσιου τομέα μέσω μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης για την ανάπτυξη και ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού και την εισαγωγή της έννοιας της αυτοαξιολόγησης. Αυτό επιτυγχάνεται με τον καθορισμό των απαραίτητων για την άσκηση των καθηκόντων του προσωπικού δεξιοτήτων και την αξιολόγησή του, μέσω στόχων, στην κατεύθυνση τόσο της συνεχιζόμενης βελτίωσης και ανάπτυξης όσο και της επιβράβευσης της απόδοσής του. Αντικείμενο του νόμου είναι ο καθορισμός ενός ενιαίου πλαισίου δεξιοτήτων για το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης, η θέσπιση ενός νέου, λειτουργικού και διαφανούς πλαισίου στοχοθεσίας και αξιολόγησης της απόδοσης στον δημόσιο τομέα, η εγκαθίδρυση του θεσμού του Συμβούλου Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού στη δημόσια διοίκηση, η καθιέρωση ενός συστήματος ανταμοιβής των δημόσιων υπαλλήλων και η υιοθέτηση μεθόδου αυτοαξιολόγησης των υπηρεσιών και φορέων του δημοσίου τομέα. | el |
dc.description.tableofcontents | 1. Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων του Ν. 4940/2022 8 Σκοπός της θεματικής ενότητας 8 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 8 1.1. Εισαγωγή 9 1.2. Κύρια σημεία του θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων 10 1.3. Προσδιορισμός των εννέα (9) δεξιοτήτων 15 1.4. Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αξιολόγησης 21 1.5. Διαδικασία αξιολόγησης προϊσταμένων 26 1.6. Βαθμολογία αξιολογούμενων προϊσταμένων 30 Βιβλιογραφικές αναφορές 1ης θεματικής ενότητας 32 2. Η επαγγελματική συμπεριφορά των υπαλλήλων του Δημόσιου Τομέα 34 Σκοπός της θεματικής ενότητας 34 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 34 2.1. Βασικές αρχές που συνιστούν την ενδεδειγμένη επαγγελματική συμπεριφορά των δημοσίων υπαλλήλων 35 2.2. Η επαγγελματική συμπεριφορά των υπαλλήλων του Δημόσιου Τομέα 41 2.2.1. Σεβασμός στο Σύνταγμα, τους νόμους και τους θεσμούς 41 2.2.2. Ακεραιότητα 41 2.2.3. Σεβασμός στους ανθρώπους και το περιβάλλον 43 2.2.4. Επαγγελματισμός 44 2.2.5. Ειδικές υποχρεώσεις προϊσταμένων 46 Βιβλιογραφικές αναφορές 2ης θεματικής ενότητας 48 3. Πρακτικές εφαρμογές και πρόσθετα πρακτικά ζητήματα για τον επαγγελματισμό των δημοσίων υπαλλήλων 49 Σκοπός της θεματικής ενότητας 49 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 49 3.1. Παραδείγματα μέσα από τον Κώδικα Ηθικής και Επαγγελματικής Συμπεριφοράς Υπαλλήλων του Δημόσιου Τομέα 50 3.1.1. Προστασία Προσωπικών Δεδομένων 50 3.1.2. Τηλεργασία 52 3.1.3. Ανάπτυξη Ψηφιακής Ικανότητας 54 Βιβλιογραφικές Αναφορές 3ης Θεματικής Ενότητας 57 4. Επίλυση ηθικών διλημμάτων από τον Προϊστάμενο 58 Σκοπός της διδακτικής ενότητας 58 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 59 4.1. Εισαγωγή 60 4.2. Τα Ηθικά Διλήμματα στη Σύγχρονη Εποχή 61 4.3. Τα ηθικά διλήμματα και η αξία τους στον εργασιακό χώρο της δημόσιας διοίκησης 63 4.4. Το παράδειγμα ηθικών διλημμάτων από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλέους 73 Βιβλιογραφικές Αναφορές 4ης θεματικής ενότητας 75 5. Αντιμετώπιση ζητημάτων βίας και παρενόχλησης στον χώρο εργασίας – Είδη διακρίσεων – Μη ισότιμη μεταχείριση 76 Σκοπός της θεματικής ενότητας 76 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 77 5.1. Η αντιμετώπιση της βίας και της ηθικής παρενόχλησης στον εργασιακό χώρο 78 5.2. Βασικοί όροι, κύριες έννοιες και θεσμικό πλαίσιο 80 5.3. Παράγοντες και στάδια εμφάνισης της εργασιακής παρενόχλησης και βίας 83 5.4. Επιλεγόμενα και Συμπεράσματα 84 5.5. Παράδειγμα μέτρων αντιμετώπισης εργασιακής παρενόχλησης και βίας 87 Βιβλιογραφικές αναφορές 5ης θεματικής ενότητας 89 6. Αντιμετώπιση φαινομένων απάτης και διαφθοράς 90 Σκοπός της θεματικής ενότητας 90 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 90 6.1. Το Θεωρητικό Πλαίσιο για τη Διαφθορά και οι ορισμοί της 92 6.2. Το Ελληνικό θεσμικό πλαίσιο καταπολέμησης της διαφθοράς 93 6.2.1. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και η καταπολέμηση της διαφθοράς 94 6.2.2. Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Καταπολέμησης της Διαφθοράς (ΕΣΣΚΔ) 95 6.3. Θεσμικά όργανα καταπολέμησης της διαφθοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης 96 6.4. Επιπτώσεις της διαφθοράς 98 6.5. Μέτρα και πολιτικές καταπολέμησης της διαφθοράς 99 6.6. Διαστάσεις της διαφθοράς στο οικονομικό έγκλημα 100 6.7. Ευρωπαϊκά θεσμικά μέτρα αντιμετώπισης του οικονομικού εγκλήματος 103 6.8. Επίλογος ή το κρίσιμο βιοτικό ζήτημα της πρόκλησης που καλείται να αντιμετωπίσει η πολιτική εξουσία 112 6.9. Παράδειγμα εφαρμογής με το υπόδειγμα ALIR στη δημόσια διοίκηση 114 Βιβλιογραφικές Αναφορές 6ης θεματικής ενότητας 116 7. Ανάπτυξη ηγετικών ικανοτήτων για τη διαμόρφωση κουλτούρας ακεραιότητας μέσα στην ομάδα 118 Σκοπός της θεματικής ενότητας 118 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 118 7.1. Εισαγωγή – Ανάλυση εννοιών 120 7.2. Ηγεσία: Θεωρητικό Πλαίσιο 121 7.3. Ακεραιότητα και Ομάδα 123 7.4. Διαμόρφωση Κουλτούρας Ακεραιότητας 125 7.5. Ανάπτυξη Ηγετικών Ικανοτήτων: Εργαλεία και Τεχνικές 126 7.6. Αποτελεσματικότητα της Ηγεσίας με Ακεραιότητα 127 7.7. Συμπεράσματα 128 Βιβλιογραφικές Αναφορές 7ης θεματικής ενότητας 129 8. Θεσμοί, εργαλεία, δράσεις και πολιτικές που συμβάλλουν στην ενίσχυση της διαφάνειας και της ακεραιότητας – Ο ρόλος του προϊσταμένου για την προώθηση της λειτουργίας/εφαρμογής τους 131 Σκοπός της θεματικής ενότητας 131 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 131 8.1. Θεσμοί για την Ενίσχυση της Διαφάνειας και της Ακεραιότητας 133 8.2. Εργαλεία που προάγουν την Ενίσχυση της Διαφάνειας και της Ακεραιότητας 134 8.3. Δράσεις και Πολιτικές για τη Διαφάνεια και την Ακεραιότητα 135 8.4. Ο Ρόλος του Προϊσταμένου 136 8.5. Επίλογος - Συμπεράσματα 139 Βιβλιογραφικές Αναφορές 8ης θεματικής ενότητας 140 | el |
dc.format.extent | 141 | el |
dc.language.iso | gr | el |
dc.publisher | ΕΚΔΔΑ | el |
dc.subject | Ενιαίο πλαίσιο δεξιοτήτων | el |
dc.subject.other | Ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου | el |
dc.subject.other | Ν. 4940/2022 | el |
dc.title | Επαγγελματισμός και ακεραιότητα του προσωπικού του δημόσιου τομέα- 2ο Επίπεδο | el |
dc.type | Learning Object | el |
dc.rights.holder | ΕΚΔΔΑ | el |
dc.subject.keywords | Αξιολόγηση | el |
dc.subject.keywords | Σύμβουλος ακεραιότητας | el |
dc.subject.keywords | Απάτη και διαφθορά | el |
dc.subject.keywords | Βία και παρενόχληση | el |
dc.subject.keywords | Ακεραιότητα και διαφάνεια | el |
dc.subject.lifevent | Δικαιοσύνη, Πολιτεία και Δημόσια Διοίκηση | el |
dc.contributor.reviewer | Βουλτσίδης, Παντελής | - |
dc.contributor.reviewer | Διονάτος, Χαράλαμπος | - |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Εκπαιδευτικό Υλικό |
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΣ_ΚΑΙ.pdf | 2.53 MB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα