Καλωσορίσατε
Το Ψηφιακό Αποθετήριο του ΕΚΔΔΑ είναι θεσμικά επιφορτισμένο με την συγκέντρωση, διαχείριση, και διάχυση της διοικητικής γνώσης, που παράγεται από τη λειτουργία της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης καθώς και από το ερευνητικό έργο που αναπτύσσεται από τους φορείς της Κεντρικής και Αποκεντρωμένης Διοίκησης καθώς και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- Το αποθετήριό μας φιλοδοξεί να είναι σημείο αναφοράς και τεκμηρίωσης για τη δράση των δημοσίων φορέων και για κάθε πτυχή της δημόσιας πολιτικής στη χώρα μας...
- Εμπλουτίζεται διαρκώς με μελέτες, έρευνες, στοιχεία, δεδομένα και εκθέσεις που παράγονται από φορείς του Δημοσίου ή για λογαριασμό τους από άλλους φορείς
- Εμπλουτίζεται διαρκώς με στοιχεία που προέρχονται από εργαστήρια καινοτομίας, με το εκπαιδευτικό υλικό του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης, με τις εργασίες των σπουδαστών της ΕΣΔΔΑ.
- Συνδέεται με τη βιβλιοθήκη του ΕΚΔΔΑ
Ανοιχτό στους δημόσιους φορείς, στις επιχειρήσεις, στην ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα και σε κάθε μέλος της κοινωνίας που αναζητά τεκμηρίωση και πληροφόρηση για τη γνώση και την καινοτομία που παράγεται στα πλαίσια της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.
Ανακαλύψτε τις δυνατότητες που προσφέρει το Ψηφιακό Αποθετήριο, επιλέγοντας το ρόλο του επισκέπτη, ή εγγραφείτε ως χρήστης ή καταθέτης.
Καλή περιήγηση!
https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1008
Πεδίο DC | Τιμή | Γλώσσα |
---|---|---|
dc.rights.license | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA) | el |
dc.contributor.advisor | ΕΚΔΔΑ | el |
dc.contributor.author | Διακάκης, Μιχάλης | - |
dc.contributor.author | Γράμπα, Αλεξία | - |
dc.contributor.author | Κουμπαρούλη, Αντωνία | - |
dc.contributor.editor | Μπαντέκα, Θάλεια | - |
dc.creator | ΕΚΔΔΑ.ΙΝΕΠ | el |
dc.date.accessioned | 2024-01-31T12:17:38Z | - |
dc.date.available | 2024-01-31T12:17:38Z | - |
dc.date.issued | 2024-01 | - |
dc.identifier.uri | https://digitalrepository.ekdd.gr/ | el |
dc.identifier.uri | https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1008 | - |
dc.description | To «ασφαλές σχολείο» αποτελεί κοινωνική απαίτηση και η ασφάλεια της σχολικής κοινότητας έχει αναγνωριστεί ως προτεραιότητα στο πλαίσιο των ενεργειών με ορίζοντα υλοποίησης έως το 2030 για τη μείωση του κινδύνου καταστροφών σε παγκόσμιο επίπεδο (UNISDR 2015). | el |
dc.description.abstract | Οι καταστροφές, είτε προκύπτουν λόγω φυσικών φαινομένων είτε από ανθρώπινη δραστηριότητα, θέτουν σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των μαθητών και των εκπαιδευτικών των σχολείων. Τα παιδιά είναι από τις πιο ευάλωτες ομάδες πληθυσμού και ειδικά όταν βρίσκονται στο σχολείο. Τα σχολεία, παρά το γεγονός ότι, από τη φύση τους, δεν ανήκουν στην κατηγορία των οργανισμών που συνδέονται άμεσα με την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, καλούνται να διαχειριστούν την κρίση. | el |
dc.description.tableofcontents | 1. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΈΣ ΕΠΊΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΉΜΑΤΟΣ - ΛΉΨΗΣ ΑΠΌΦΑΣΗΣ 10 1.1. Η "νέα" διαχείριση του κινδύνου. Τα "νέα" ποιοτικά χαρακτηριστικά της διαχείρισης κινδύνου 10 1.2. Η προσέγγιση του κινδύνου ως ανοικτού προβλήματος. 12 1.3. Στρατηγικές προσκόμματα - διαδικασία λήψης απόφασης 15 1.4. Ανάλυση λανθασμένων αποφάσεων 17 1.5. Η δομή ενός προγράμματος διαχείρισης κινδύνου 18 2. ΔΙΑΧΕΊΡΙΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΑΣ - ΔΊΚΤΥΑ 21 2.1. Δίκτυα επικοινωνίας και δράσης για τη διαχείριση κινδύνων 21 2.2. Διαχείριση πληροφοριών - μηνύματα τεχνικές για τη διάδοσή τους - οι επιδράσεις του πλαισίου διατύπωσης 24 2.3. Φήμες - υπερβολές 28 2.4. Ο ρόλος των ΜΜΕ στη διαχείριση κρίσεων 29 3. ΔΙΑΧΕΊΡΙΣΗ ΠΑΝΙΚΟΎ 35 3.1. Είδη πανικού - συμπτώματα 35 3.2. Τεχνικές αντιμετώπισης 38 3.3. Τα είδη των ηγετών 39 3.4. Οι ψυχοκοινωνικές διαστάσεις των καταστροφών 43 4. ΕΚΤΊΜΗΣΗ ΚΙΝΔΎΝΩΝ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΈΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΈΣ ΜΟΝΆΔΕΣ 47 4.1. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού εργασιακού χώρου 47 4.2. Εκτίμηση και προσδιορισμός κινδύνων και ευπαθών ομάδων (άτομα νεαρής ηλικίας, με ειδικές ανάγκες, ειδικές παθήσεις) 48 4.3. Αξιολόγηση του επιπέδου κινδύνου 53 5. ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΕΚΤΆΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΏΝ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΈΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΈΣ ΜΟΝΆΔΕΣ 56 5.1. Σχέδιο "Ξενοκράτης" και εκπαίδευση 60 5.2. Η δομή του σχεδίου "Ξενοκράτης" 64 5.3. Σχέδιο έκτακτης ανάγκης 67 5.4. Μνημόνια Ενεργειών Σχολικής Μονάδας 72 5.5. Σχέδιο ασφαλούς εκκένωσης σχολικής μονάδας 73 6. ΓΕΝΙΚΈΣ ΠΑΡΆΜΕΤΡΟΙ ΚΑΙ ΛΉΨΗ ΜΈΤΡΩΝ ΑΣΦΆΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΓΕΊΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΌ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΌ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ 76 6.1. Αρχές που πρέπει να τηρούνται για τους χώρους διδασκαλίας (αερισμός, φωτισμός, επίπεδο υγρασίας, επιφάνειες δαπέδων, τοίχων, καθαριότητα κλπ.) 76 6.2. Σήμανση - συντήρηση - μείωση κινδύνου ολίσθησης και παραπατήματος 77 6.3. Πρόληψη πτώσεων - προστασία ακραίων σημείων 83 6.4. Δίοδοι πρόσβασης – αποχώρησης 87 6.5. Λήψη μέτρων - παρακολούθηση και ανάλυση δράσεων 89 6.6. Ειδικά μέτρα για τις ευπαθείς ομάδες 90 6.7. Ασκήσεις ετοιμότητας, παρακολούθηση και ανάλυση δράσεων 94 7. ΔΙΑΧΕΊΡΙΣΗ ΣΕΙΣΜΙΚΟΎ ΚΙΝΔΎΝΟΥ 97 7.1. Οδηγία 1η: πριν το σεισμό 97 7.2. Οδηγία 2η: κατά τη διάρκεια του σεισμού 105 7.3. Οδηγία 3η: μετά το σεισμό 106 7.4. Μέτρα αυτοπροστασίας 109 7.5. Οικογενειακός σχεδιασμός κινδύνου 114 8. ΑΝΤΙΜΕΤΏΠΙΣΗ ΚΙΝΔΎΝΟΥ ΑΠΌ ΠΥΡΚΑΓΙΈΣ 117 8.1. Αντιμετώπιση των πυρκαγιών 117 8.2. Τύποι πυρκαγιών 118 8.3. Πυρκαγιές σε σχολικές μονάδες: Μέτρα πρόληψης - άμεση παρέμβαση - αποκατάσταση 122 8.4. Άσκηση χρήσης πυροσβεστήρων 125 9. ΑΣΦΆΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΊΑ ΣΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΆ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΆ ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΑ 129 9.1. Κανονισμός ασφάλειας και Υγείας σε εργαστηριακούς χώρους - εποπτεία εφαρμογής κανονισμού 129 9.2. Η συμπεριφορά των διδασκόντων σε θέματα ασφαλείας 135 9.3. Σαφήνεια και ακρίβεια στις οδηγίες εκτέλεσης πειραμάτων 136 9.4. Συντήρηση εξοπλισμού - οδηγίες χρήσεις μηχανημάτων και συσκευών - καθαριότητα 137 9.5. Ατομικός εξοπλισμός προστασίας και ενδύματα εργασίας εκπαιδυτών και εκπαιδευομένων 138 9.6. Αποθήκευση - φύλαξη επικίνδυνων ουσιών 141 9.7. Εξοπλισμός πρώτων βοηθειών 143 10. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΆ ΣΕΝΆΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΕΊΑΣ ΠΡΌΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΚΙΝΔΎΝΩΝ 146 10.1. Παρουσίαση και ανάλυση παραδειγμάτων εκπαιδευτικών σεναρίων για την ανάπτυξη μιας παιδείας πρόληψης των κινδύνων 146 «Δεν φοβάμαι το Σεισμό…να προστατευθώ μπορώ» 148 «Οι φυσικές καταστροφές και οι συνέπειές τους στη ζωή των ανθρώπων» 149 «Ο χορός της Γης» 149 «Πώς φτιάχνουμε αλεξίσεισμα κτήρια;» 150 11. ΟΡΓΆΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΉ ΠΡΏΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΏΝ 152 11.1. Ορισμός Πρώτων Βοηθειών 152 11.2. Διαχείριση αντιμετώπισης επείγοντος περιστατικού σε σχολείο 152 11.4. Οργάνωση φαρμακείου 160 7. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΊΑ 162 Διαδικτυακές πηγές: 165 Νομοθεσία 167 | el |
dc.format.extent | 167 | el |
dc.language.iso | gr | el |
dc.publisher | ΕΚΔΔΑ | el |
dc.relation.uri | www.ready.gov | el |
dc.relation.uri | www.fema.org | el |
dc.subject | Βιώσιμη Ανάπτυξη | el |
dc.subject.other | Υγεία και ασφάλεια εργασίας | el |
dc.title | Διαχείριση κινδύνων και κρίσεων για την ασφάλεια και υγεία στις σχολικές – εκπαιδευτικές μονάδες | el |
dc.type | Learning Object | el |
dc.rights.holder | ΕΚΔΔΑ | el |
dc.subject.keywords | Διαχείριση κινδύνου | el |
dc.subject.keywords | Ανάλυση λανθασμένων αποφάσεων | el |
dc.subject.keywords | Διαχείριση πανικού | el |
dc.subject.keywords | Εκπαιδευτικός εργασιακός χώρος | el |
dc.subject.keywords | Σχέδιο "Ξενοκράτης" | el |
dc.subject.keywords | Μνημόνια Ενεργειών Σχολικής Μονάδας | el |
dc.subject.keywords | Διαχείριση σεισμικού κινδύνου | el |
dc.subject.keywords | Κανονισμός ασφάλειας και Υγείας σε εργαστηριακούς χώρους | el |
dc.subject.lifevent | Υγεία και Κοινωνική Μέριμνα | el |
dc.contributor.reviewer | Αντωνίου, Βαρβάρα | - |
dc.contributor.reviewer | Παπασπυρόπουλος, Κωνσταντίνος | - |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Εκπαιδευτικό Υλικό |
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
Υγεία και Ασφάλεια ΣΧΟΛΕΙΑ.pdf | 5.62 MB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα